Розширений пошук

$ 0 до $ 50,000,000

Ми знайшли 0 результатів. View results
Розширений пошук

$ 0 до $ 50,000,000

ми знайшли 0 результатів
Ваши результати пошуку

Класифікація торгових центрів. Типи торгових зон

Торгові центри

Торговий центр-це сукупність підприємств торгівлі, послуг, громадського харчування та розваг, підібраних відповідно до концепції і здійснюють свою діяльність в спеціально спланованому будинку (або комплексі таких), що знаходиться в професійному управлінні і підтримуваному у вигляді однієї функціональної одиниці.

Спочатку виділилися районні (neighborhood), окружні (community) і регіональні (regional) ТЦ. Пізніше додалися мікрорайонний (convenience centers), суперрегіональний центр (super regional centers) і різні менш загальноприйняті типи центрів. Для кожного типу ТЦ притаманний свій паркувальний індекс, який визначається його Концепцією, і розраховується, виходячи з необхідної кількості паркувальних місць на 100 м. орендної або загальної площі.

У всіх випадках тип ТЦ і його спеціалізація визначаться складом орендарів і масштабом впливу (розміром торгової зони). Розробка архітектурно-планувальних рішень, а також брокеридж (здача площ торгового центру в оренду) проводяться на підставі Концепції торгового центру.

Концепція торгового центру повинна відображати наступне:

  • Цільові групи покупців (Портрет покупця)
  • Тип торгового центру
  • Склад орендарів (якоря, міні-якоря, супутні)

Класифікація торгових центрів

Мікрорайонний торговий центр (Convenience center)

Мікрорайонний ТЦ здійснює торгівлю товарами першої необхідності і пропонують послуги повсякденного попиту (ремонт взуття, пральня). Складаються як мінімум з трьох магазинів, загальна орендна площа (GLA) яких становить зазвичай 2800 кв. м. і може варіюватися від 1500 до 3000 кв. м. Основним оператором (якорем), в більшості випадків, є мінімаркет. Торговою зоною є територія 5-10 хвилин пішохідної доступності, кількість покупців — до 10 000 чоловік. Прикладом такого роду центрів можуть служити колишні радянські універсами, великі продовольчі та промтоварні магазини, які скоротили площу основний торгівлі і здали частину площ орендарям (аптечний пункт, пральня, відеопрокат, госптовари, фотопослуги та інше).

Районний торговий центр (Neighborhood center)

Районний ТЦ пропонує товари повсякденного попиту (продукти, ліки, госптовари і т. д.) та послуги (пральня, хімчистка, перукарня, ремонт взуття, металлоремонт) для задоволення щоденних потреб жителів району. Якірним орендарем, як правило, є супермаркет, міні-якорями можуть бути аптека, господарський магазин. Супутніми орендарями є магазини одягу, взуття та аксесуарів, парфумерії, спорттоварів та ін. Загальна орендна площа ТЦ даних в основному становить 5600 кв. м., на практиці площа може варіюватися від 3000 до 10000 кв. м. Первинна торгова зона районного торгового центру включає в себе від 3 000 до 40 000 чоловік, що проживають в 5-10 хвилинах їзди на особистому чи громадському транспорті.

Окружний торговий центр (Community center)

Окружний ТЦ пропонує широкий спектр товарів і послуг, з великим вибором «м’яких» товарів (чоловічий, жіночий, дитячий і спортивний одяг) і «жорстких» товарів (металеві вироби, електроінструменти, побутова техніка). Для даної категорії ТЦ характерний більш глибокий асортимент і широкий діапазон цін, ніж в районному ТЦ. Багато центри будуються навколо дитячих універмагів (junior department store), дискаунт-універмагів, великих аптек (drug-store), універсальних магазинів, що торгують різноманітними товарами, часто за зниженими цінами (variety store), як основних орендарів в додаванні до супермаркетів. Хоча окружної ТЦ не має універмагу повної лінії, у нього можуть бути сильні спеціалізовані магазин(-и). Типовий розмір орендної площі — 14000 кв. м., може займати від 9500 до 47000 кв. м. Первинна торгова зона для окружного торгового центру знаходиться в межах 10-20 хвилин транспортної доступності, і покупці центру налічують від 40 000 до 150 000 чоловік.

Суперокружний торговий центр (Super community center)

Центри, які відповідають загальному профілю окружного центру, але мають площу понад 23000 кв. м, класифікуються як суперокружні. У виняткових випадках площа сягає 90000 кв. м. В результаті, окружний ТЦ найскладніша категорія торгових центрів для оцінки їх розмірів та зони обслуговування.

Існує різновид суперокружного торгового центру — Пауер центр (power center). Він містить, принаймні, 4 якоря, специфічних для даної категорії площею понад 1900 кв. м. Такими якорями є «жорсткі» товари: побутова техніка і електроніка, дитячий одяг, офісне приладдя, товари для дому, ліки, засоби для здоров’я та краси, іграшки, персональні комп’ютери та їх елементи. Power center поєднує в собі вузько спрямованих «вбивць категорій» (повний асортимент товарів за будь-якої категорії за низькими цінами), оптовий клуб і дискаунт-універмаг. Якоря в таких power center займають 85 % загальної орендованої площі.

Регіональний торговий центр (Regional center)

Регіональні центри забезпечують покупців широким вибором товарів, одягу, меблів, товарів для дому (глибокий і широкий асортимент), різними видами послуг, а також місцями відпочинку і розваги. Вони будуються навколо 1-2 універмагів повної лінії, площа зазвичай не менше 5000 кв. м. Типова для даної категорії загальна орендна площа 45000 кв. м, на практиці вона варіюється 23000 кв. м — 85000 кв. м. Регіональні центри пропонують послуги, характерні для ділових районів, але не такі різноманітні, як в суперрегіональному торговому центрі. Торгова зона для регіонального торгового центру знаходиться в межах 30-40 хвилин транспортної доступності, кількість відвідувачів центру — 150 000 чоловік і більше.

Суперрегіональний центр (Super regional center)

Пропонує широкий вибір товарів, одягу, меблів, товарів для дому, послуги відпочинку і розваги. Будуються навколо 3 і більше універмагів площею не менше 7000 кв. м кожен. Такий центр часто має загальну орендну площу 93000 кв. м. На практиці площа варіюється від 50000 і може перевищувати 150000 кв. м. Торгова зона для суперрегіонального торгового центру може досягати 1,5 годин транспортної доступності, кількість відвідувачів центру — 300 000 і більше чоловік.

Спеціалізовані торгові центри (Specialty centers)

Існує безліч варіантів названих основних категорій, які можна об’єднати словом спеціалізовані, тобто це підтипи інших, більш або менш традиційних видів ТЦ. Спеціалізовані торгові центри в широкому сенсі-це такі торгові центри, які сильно відрізняються або не відповідають вимогам, зазначених у попередніх категоріях. Наприклад, районний ТЦ, який має групу спеціалізованих продуктових магазинів — гастроном, м’ясний магазин, овочі/фрукти, винний відділ — як замінник супермаркету, може бути названий спеціалізованим районним центром. Центр окружного масштабу, в якому якорем є великий фітнес-центр з такими магазинами як спорттовари, товари для здорового способу життя, туризму і відпочинку, повинен мати статус спеціалізованої.

Спеціалізовані торгові центри часто поділяють за темами:

  • Розваги (Entertainment)
  • Торгівля та розваги (Retail-Entertainment)
  • Знижки (Off-price)
  • Товари для дому (Home improvement)
  • Стрип-центр (Strip Center)
  • Історичний (Historic)
  • Мегамолл (Megamall)
  • Стиль життя (Lifestyle)

Також виділяють кілька типів:

  • Фестивал-центр (Festival Center) — якорем є сукупність підприємств розваг та громадського харчування, підприємства торгівлі (магазини сувенірів та парфумерії, одягу, взуття та аксесуарів, ювелірні) виступають в якості супутніх. Розташовані, як правило, в культурно-історичних місцях міста, на центральній площі.
  • Торгово-Громадський центр-якорем в такому центрі можуть виступати дитячі та Фітнес-клуби, спортивні та розважальні комплекси, готель і Універмаг. У своєму складі вони можуть мати об’єкти соціальної спрямованості. Супутніми орендарями є магазини сувенірів і парфумерії, одягу, взуття та аксесуарів.
  • Торговий центр Моди (Fashion Center) — якорем, в даному центрі, є сукупність магазинів одягу та взуття. Супутніми орендарями виступають магазини аксесуарів, парфумерії та косметики, подарунків. Торгові центри моди, як правило, знаходяться в центрі міста, і часто займають перші (з 1-го по 3-й поверхи в торгово-офісних центрах.
  • Аутлет-центр (Outlet Center) – в даних центрах торгівлю здійснюють підприємства-виробники одягу та взуття, побутової техніки та електроніки, будівельних та оздоблювальних матеріалів. В якості Супутній операторів можуть виступати підприємства послуг. Можуть розташовуватися в спальних і віддалених районах міста.
  • Пауер-центр (Power Center) – до його складу входять 4 і більше спеціалізованих оператора роздрібної торгівлі, що представляють широкий і глибокий асортимент товару будь-якої категорії. Так само в його складі можуть бути присутнім дискаунт-універмаг, центр торгівлі за каталогами та ін Розташовуються Пауер-центри, в більшості випадків, в спальних районах і на околицях міста поруч з автомагістралями.

Торгові зони

Торгова зона (Trade Area, Catchment Area) — географічна область, на території якої проживає або працює переважна більшість (близько 95%) покупців торгового центру.
Межі торгової зони торгового центру, визначаються такими факторами, як:

  • тип торгового центру;
  • пішохідна і транспортна доступність;
  • природні або штучні фізичні перешкоди;
  • наявність конкурентних об’єктів;
  • щільність населення та ін.

Зазвичай виділяють три концентричні зони впливу:

  • Первинна торгова зона — це географічний сегмент, де проживає 70-80% від загального числа регулярних покупців або так звана «контрольна» група. Для міст важливим є час пішохідної доступності.
  • Вторинна торгова зона займає велику територію — на неї припадає 15-20% покупців. На протяжність цієї зони впливає наявність подібних об’єктів в окрузі. Хороша транспортна доступність може значно збільшувати цю зону.
  • Третинна (периферійна) торгова зона-це максимальна територія, з якою покупці притягуються до торгового центру. Їх число може становити 5-10%. Хоча потенційним покупцям доводиться долати великі відстані, їх можуть залучати хороша транспортна доступність, певні групи товарів або послуг, відсутні в інших центрах, розташування об’єкта по дорозі на роботу і назад. У число покупців приїжджають з цієї зони прийнято включати транзитних і випадкових покупців, які не проживають в географічних межах третинної зони. Невелику, а іноді значну частку покупців торгового центру можуть складати туристи.

Межі торгових зон не є абсолютними і можуть змінюватися з плином часу або збільшенням рівня конкуренції. Реальні межі торгової зони об’єкта можуть бути визначені не раніше ніж через 6 місяців після введення об’єкта в експлуатацію.

Якір

Якір (Anchor) — крупний, як правило мережевий оператор роздрібної торгівлі з відомим брендом, розташований на території торгового центру на правах орендаря чи власника займаної площі і привертає в торговий центр основні потоки покупців. Як якір можуть виступати і підприємства іншого профілю або їх сукупність (підприємства громадського харчування — фуд-корт, підприємства послуг — кінотеатр і т. д.). Так само фунції якоря можуть виконувати імідж місця, некомерційні об’єкти — пам’ятки архітектури та ін.

Порівняти нерухомість